l

بازار پرینت سه بعدی را می توان به دسته های مختلفی از لحاظ جغرافیایی تقسیم بندی می شوند. که شامل آمریکای شمالی و لاتین و اروپا (که این کشورهای اروپایی شامل انگلستان، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا و آلمان و …. می باشد) آسیا (هند، ژاپن، چین) و خاورمیانه و آفریقا می شود. ایالات متحده از جمله مناطقی می باشد که بیشترین سهم را در بازار پرینت سه بعدی دارد. آلمان که یکی از کشورهای اروپایی می باشد حدود ۳۳ درصد از سهام را در بازار پرینت سه بعدی دارا می باشد. قاره ی آسیا و مناطقی از جمله اقیانوسیه از جمله کشورهایی می باشند که رشد گسترده ای در زمینه ی پرینت سه بعدی تا سال ۲۰۲۲ خواهند داشت.

آینده ی این بازار به گونه ای می باشد که می تواند تحول عظیمی را در یک صنعت به وجود بیاورد. امروزه شرکت های بسیاری برای کار حمل و نقل خود و همچنین انجام امور وارداتی هزینه های زیادی را برای محصولات می پردازند. در حالی که بازار پرینت سه بعدی به گونه ای رشد و پیشرفت داشته است که در کل هزینه های واردات را حذف خواهد کرد. بازار پرینتر سه بعدی به گونه ای رشد خواهد کرد که تمام فرآیند تولید را بومی سازی می کند و باعث ایجاد اقتصاد رقابتی خواهد شد. در صورتی که ساخت قطعات با پرینت سه بعدی افزایش یابد آنگاه هزینه ی واردات قطعات محصولات کاهش خواهد یافت. این امر بسیار به نفع شرکت ها و سازمان هایی می باشند که کوچک هستند. با استفاده از مواد جدیدی مانند پلیمر و گرافن، می توان صنعت تکنولوژی پرینت سه بعدی را به گونه ای سوق داد که بتوان با آن دستگاه های هوشمند را تولید نمود. با استفاده از این تکنولوژی می توان قطعات سفارشی را تولید نمود که پس از استفاده بتوان آن را به شکل های مختلف تغییر داد. به عنوان مثال تولید قطعاتی مانند لوله ی آب یا گاز با استفاده از پرینت سه بعدی که حساس به حرارت می باشند براسای دمای محیط تغییر شکل و اندازه خواهند داد. البته در این صنعت امکان وجود خطرات و چالش هایی می باشد که دلیل آن هم استفاده ی گسترده از آن می باشد. طرح هایی که بین مکان ها رد و بدل می شود امکان هک شدن آن توسط هکر وجود خواهد داشت. همچنین سخت افزارهای پرینت سه بعدی برای استفاده در این گونه صنایع باید سیستم هایی داشته باشند که برنامه های کاربردی به سرعت توسعه داده شوند.

نکات مهم در خصوص پیش بینی بازار جهانی پرینت سه بعدی

• تحولات موجود در بازار پرینت سه بعدی باید آنالیز شود مانند سرمایه گذاری های مشترک، همچنین در تولید محصولات پرینت سه بعدی باید تحولاتی جدیدی ایجاد شود و در بازار جهانی پرینت سه بعدی تحولات و پژوهش هایی صورت گیرد.
• عواملی که باعث تغییر و تحول در بازار جهانی پرینت سه بعدی می شوند را باید شناسایی نمود، باید شرکت هایی که در زمینه بازار پرینت سه بعدی فعالیت های مهمی دارند را شناسایی نموده و همپنین از فرصت های آینده استفاده نمائید.
• عوامل بزرگ و کوچک چه در سطح منطقه یا مقیاس جهانی را شناسایی و آنالیز نمائید.
• فهرستی کامل و جامع را از نقش های مهم و کلیدی که در بازار پرینت سه بعدی با توجه به اطلاعات مالی و منافع مالی پیش می آید را تهیه کنید.
• کشورهای مهم در زمینه ی بازار پرینت سه بعدی و همچنین مناطقی که در این زمینه پیشرفت نداشته اند را آنالیز کنید.

پرینت 3 بعدی
پرینت 3 بعدی
ما ایده های شما را سریع تر از رسم روی کاغذ به واقعیتی ملموس مبدل می کنیم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *